Friday, May 1, 2009

Peringatan Untuk Orang Islam

PERINGATAN IKHLAS ! BERSATULAH WAHAI UMAT MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM ! Sila baca sehingga habis dan fahamkan serta hayati artikel ini dari hati kehati untuk semua umat Islam yang bermustautin di dalam NEGARA ISLAM MALAYSIA> Semoga banyak munafaatnya. Ameen ! Salam Sejahtera, SEMOGA KISAH KEIKHLASAN Saiyidina Abu Bakar, Umar r.a dalam urusan pemerintahan negara dapat dijadikan pedoman dalam hal mentaati ulil amri (Pemerintah Kerajaan Malaysia) dari dahulu hingga sekarang. Ada juga disertakan fatwa Dr.Yusuf Qardawi, perihal politik yang ditolak. Setelah dipilih oleh sebahagian besar ummat ketika itu Saiyidina Abu Bakar Al-Siddiq pun memberikan ucapannya yang terkenal yang antara lainnya baginda berkata: " Wahai sekelian ummat ! Aku telah dipilih menjadi pemimpin kamu padahal aku ini bukanlah orang yang terbaik di antara kamu. Sebab itu jika pemerintahanku baik, maka sokonglah, tetapi jika tiada baik, maka perbaikilah. Orang yang lemah di antara kamu adalah kuat pada sisiku hingga aku harus menolongnya mendapatkan haknya, sedang orang yang kuat di antara kamu adalah lemah pada sisiku, hingga aku harus mengambil hak orang lain yang berada di sisi nya, untuk dikembalikan kepada yang berhak semula. Patuhilah kepadaku selama aku patuh kepada Allah dan RasulNya. Akan tetapi jika aku mendurhakai Allah, maka kamu sekelian tak harus lagi patuh kepadaku. Aku dipilih untuk memimpin urusan ini padahal aku enggan menerimanya. Demi Allah aku ingin benar kalau ada di antaramu orang yang cekap untuk urusan ini. Ketahuilah jika kamu meminta kepadaku agar aku berbuat sebagai yang telah dilakukan oleh Rasulullah S.A.W. sungguh aku tidak dapat memperkenankannya, Rasulullah adalah seorang hamba Allah yang dapat kurnia wahyu dari Tuhan, kerana itu baginda terpelihara dari kesalahan-kesalahan, sedang aku ini hanyalah manusia biasa yang tidak ada kelebihannya dari seorangpun juga di antara kamu".

No comments: